Hotellstädning

Snickeri

Hotellstädning

Med vår långa erfarenhet på området arbetar vi tillsammans med hotellets ledning och personal för att skapa ett samarbete som ger nyttan till hotellets gäster och bekvämlighet. Förutom städning av både hotellrum och allmänna ytor, upprepad kvalitetskontroller.
Tjänst 24 AB har som krav minst 10 års erfarenhet på våra arbetsledare inom hotellstädning. Tillsammans med kunden skräddarsyr vi ett städprogram som följer hotellets riktlinjer för en enkel och kvalitetssäker daglig drift.
Vi har daglig kommunikation med alla våra medarbetare samt kunder för en öppen, rak dialog även lösning. Självklart använder vi endast miljövänliga produkter.

Några tips för att få en lättstädat hotellrum.

Det går att göra vackra hotellrum som samtidigt är lätta att sköta.
Väggar
– Ska vara släta och lätta att tvätta. Undvik lister och onödigt stora speglar.
– Bör vara diskret mönstrade eftersom det gör dem mer smutståliga.

Golv

– Hårda golv är lättare att hålla rena även om det innebär fler moment vid städningen och något ökad bullernivå. Undvik för många småmattor.
– Finns heltäckningsmatta bör den varken vara för ljus eller för mörk och gärna ha melerat mönster. Luggen bör vara så tät och kortklippt att den inte lämnar spår efter dammsugaren.

El och belysning

– Vägguttag ska vara placerade i höfthöjd och i tillräckligt antal. – – Städaren bör kunna ha en särskild städbelysning eller möjlighet att öka den ordinarie belysningens ljusstyrka med dimmer.
– Finns metallskärmar på armaturen bör de vara lackerade men inte blanka och metallfärgade eftersom fingeravtryck syns tydligare då.
– Det är bra att ha ljusskenor med spotlights, eventuellt infälld belysning.
– Ha vägghängd armatur.
– Välj sladdlöst – ju färre sladdar, desto bättre.
– De vanligaste internationella kontraktsprostarna bör finnas på rummet, till exempel i badrummet.

Garderober

– Undvik garderober med dammsamlande ”tak”.
– Vägghängda garderober ska ha nätgolv.
– Undvik spegeldörrar eftersom de lätt får fingeravtryck.

  • Ha tillräckligt med galgar för att minska mängden kringspridda kläder.
    Möbler
  • Möblerna ska vara lätta och lättflyttade.
  • Välj gärna vägghängda möbler, till exempel sängbord och skrivbord.
  • Undvik möbler av glas och mässing.
  • Undvik blanklackade ytor. De samlar damm och repas lätt.
  • Välj inte tygmöbler i svart eller vitt.
  • Välj slät stoppning eftersom det underlättar arbetet, gärna avtagbar klädsel.
  • Möblerna ska tåla vätskor.
  • Minibaren ska stå i bekväm påfyllnadshöjd.
    Sängar
  • Bör vara minst 60 centimeter höga (arbetshöjd).
  • Avståndet mellan säng och golv ska vara tillräckligt stort för att komma åt att dammsuga.
    • Ska vara lätt skjutbara. Medar eller ben med hjul är att föredra, annars bör de stå på fast sockel.
  • Endast kortsidan av sängen ska stå mot väggen.
  • Dubbelsängen ska vara delbar, annars behövs alltid två personer vid bäddning.
  • Sängen bör inte ha överkast eftersom det blir tungt för städarna. Finns ändå överkast bör de vara mycket lätta. Är det en delbar dubbelsäng ska de vara delade på mitten.

Badrum och toaletter

– Ha helst inte badkar.
– Finns ändå badkar – undvik speglar bakom det.
– Välj draperi i stället för skjutväggar runt dusch och badkar.
– Handdusch är alltid till hjälp vid städningen.
– Se till att kranarna är åtkomligt placerade.
– Undvik mörkt blankt kakel.
– Välj vägghängt sanitetsgods.
– Välj bort bidén (de används dessutom sällan).
– Bygg in rören så att de är lättåtkomliga, till exempel för VVS-arbete.
– Välj en stor bänkyta/hylla vid handfatet.
– Undvik höga speglar.
– Välj gärna melerat golv, ej vitt och helst utan fogar.
-Rundade hörn på golv, handfat med mera, underlättar arbetet.

Telefon: 800-123-4567
Fax: 718-724-3312
Mån-Fre: 9:00 – 17:00
Lör-Sön: 11:00 – 16:00
BOKA NU

Vår personal är våran insats
Vi rekryterar våran personal med stort omsorg. Vårt ansvar är att skapa rätt förutsättningar för en bra arbetsmiljö där personalen skall känna sig delaktiga och uppskattade.

Kundrelationer
För oss är ett problem inget problem utan en utmaning. Vi skapar långsiktiga relationer med våra kunder genom öppna och raka dialoger.

Miljö
Tjänst 24 ab bryr sig om miljön och uppdaterar ständigt personalen och tillsammans med uppdragsgivare bidrar vi på olika sätt

Undrar ni nåt?